الثلاثاء، 26 يوليو، 2016

قصص حب قصيرة 2016 stories love short اجمل قصص قصيرة فى التاريخ

لمتابعة القصص الجديدة يوميا اضغط اعجبني ( like )

قصص حب قصيرة 2016 stories love short اجمل قصص قصيرة فى التاريخ


قصص حب قصيرة 



قصص حب قصيرة الفصل الاول الشخصيات .


."بيرين البطله >> من صغرها وهي بتحب التاريخ والاداب وكااانت مكافحه دايما وبتحب دراستها ودايما بتجيب جاميع عاليه وكانتبتسعي لهدفمعين هنعرفه مع احداث القصه ,, قصص حب قصيرة شكلها هي عبااره عن بنوته عندها 18 سنه محجبه بس شعرها طوييل واسودليلي وعنيها رمادي وبشرتها بيضه متوسطه الطول السنه دي هي ف 3 ثانوي ومكنتش بتفكر طول حياتها غير ف مستقبلها وليها اخ اسمه ادم وبس ....... يوسف (البطل ) قصص حب قصيرة ابن عم بيرين سافر مع والده ووالدته الاجنبيه راحو بلدها الاصليه "لندن" وكمل دراسته هنااك وكااان بيحب مجال الابحاااث والتاريخ زالداب زي بيرين بظبط بس هو كانذكيجدااا ومكنش بيقدر ميفكرش ف بيرين طبعا مخبي عنها دة بس مكنش مقصر ف درااسته خاالص وكان بيحاااول بقدر الامكاان انه يكمل دراسته في مصر ويرجع هو وبيرين لندن عشان يكملو دراستهم مع بعض بس والده عنده شغل ف لندن ومقدرش ياخره ف ساافر وهو اكبر من بيرين ب سنه واحده "

الفصل الاول................................في احدي الفيلات الفخمه في مدينه القاهره وبالاخص في حي الزمالك ................. تستيقظ بيرين علي صوت هاتفها بيرين بصوت نعسان : الو . قصص حب قصيرة مين معايا كرمن (صديقه بيرين المقربه ) :نعم يا حبيبتي !! قوميي يلااا النتيجه طلعت عايزين نروح نشوووفها برين بخصه: انتي بتتكلمي جد !! هي مش لسه يوم ال السبت الجاي !! كرمن: لا يا اختي نزلت النهارده قووومي يلااااا بيرين:طيب طيييب قايمه اهو تعاليلي الفيلا سلاام ولم تنتظر رد كرمن ختي اغلقت الهاتف مسرعه وذهبت الي خزانتها وارتدت ما اردته ولفت طرحتها وصلت فرضها ودعت ربهااااااا نرجع ل كرمن ومواصفااات شكلها " كرمن انتيمه بيريين من وهما صغيريين اوووي بتحبها من قلبها بجد هي بنوته سمرا شويه عنيها عسلي فااااتح اووي ومحجبه " نزلت بيرين الي والديها مسرعه بيريين : صباح الخير عليكو بابا هو فين ادم انا عايزااااه يوصلني انا وكرمن ضرووري النتيجه طلعت محمد (والد بيرين ) : حبيبتي ادم راح الشغل روحي مع عم محموود بيريين : طيب حااضر ماماا عايزه حااجه مني (والده بيرين ) : لا يا حبيبتي طمنيني عليكي ومتتتاخريش
بيرين:ماشي سلام كانت كرمن منتظره بيرين خارج باب الفيلا وقتا طويلااا بيرين بضحك : مالك مضيقه لييه يلا يا اختييي متاخرين كرمن بغيظ قصص حب قصيرة : يعني انتي رزعاااني ساعتين ف شمس وبتتشرطي كمااان يلاا اداامي بيريين : عم محمووود معلش خدناااا ودينا المدرسه نشوووف النتيجه عم محموود ( السواق ) : يلا يا بنتي ربنا يسترها معاكو يااارب ما ان وصلو الي ورق النتائج حتي ظهرت نتيجه بيرين اولا بيرين: كرمن شوفهاالي ونبي كرمن بضيق وخضه : اييه ده يا بيرييين !! بيريين : ايييييه !! كرمن بضحك : انتي جايبه .99% واحتضنتهاااااا بشدةةةةةة وكااناا يبكياااان معااا من شده الفرحه ل بيريين كرمن : يلا شوفيلي بتاعتي بقي بيرين : مش هعمل زي ما عملتي معايا يا هبله متخفيش كرمن : اخلصي بيرين بزعل : انتي جبتي 95% ي كرمن كرمن ب فرحه : زعلااانه ليييه يا هبله مش مهم المهم اني هدخل الكليه ال كان نفسي فيها معلش بقي يا بيرووو شكلك هتسااافري لوحدك يا عسسسسسسسسل بيرين : هسافر لوحدي يا كرمن !! انتي عارفه ان ده حلمي بس مش هقدر ابعد عنك دة انتي ال كنتي مصبراني علي فرااقهم هنااا وبعديين .. قاطعها كرمن قائله : ممكن بس بقي ومتضعيش اللحظه واحتضنا بعضهم البعض بشده ورجعت بيرين الي منزلها واعطهمالاخباااااار ادم بفرحه وقد حمل بيرين علي يده : مبرووووووووك يا بنت اللذينه هتسااافري وتسيبينا مش ناويه تغيري رايك بقي لازم بره يعنيي بيرين : طبعا يا ابنييي عيب عليك محمد و مني : مبروووك يا حبيبه قلبي الف مبرووووك لازم نحتفل بقي بيريين : لا انا شم عايوه احتفالات انا عايزاكو توافقو علي سفري ابوس ايديكو عمي اسلام هنااك و ليليااان مراته العسل ديي مسخره وربنااا هناك برضو وبعدين متخفوووش ما يوسف لييه اخت يعنيي انا هعرفكو بالعيله ولا ايه ... محمد : طيب يا بيريين استنيي اما فكر الاول وبعدين نشوف قوليلي صحيح انتي عايزة تسافري بره لييه ؟؟ بيرين : بص يا بابا انا دي امنيتي من وانا صغيره وانت عارف كدة كويس انا عازه اعرف حقااايق كتيير اوووي بتحصل ف لندن وقصووور مهجووره اكتر ف لندن لازم اشوف وانت عاارف اني بحب الحاجات ديي ..

محمد : انتي لو هتساافري عشان كدة مفيش سفر .. يتبع

قصه "رحله سفر " الفصل التاني
محمد : لو هتسافري عشان كده مفيش سفر
بيرين بدهشه : اييه !! لييه يا بابا انا مش ده السبب الرئيسي انا عايزه اكمل دراستي بره
محمد : والله ؟؟ انا موافق بس بشرط
بيرين : اي حاجه تقولها موافقه عليها
محمد : تشيلي من دماغك المواضيع دي
بيرين : بس يا بابا ..
قاطعها محمد قائلا : ده اخر كلام عندي
بيرين بزعل : ماشي يا بابا ال تشوفه
محمد بحنان : يا حبيبتي انا بس خايف عليكي والله مش اكتر عاارف ان كلها خرافات وكلها حاجات مش بتتصدق بس بردو خايف عليكي ده انتي بنتي الوحيده وال مقدرش ابعد عنها
قصص حب قصيرة بيرين : طب افرض ططلبه مني بحث مثلا عن كنيسه قديمه او حاجات كده
محمد : انا معنديش مانع علي فكره كل الموضوع متكونش علي الحاجات اللتانيه وانتي فاهماني (ما وراء الطبيعه يعني )
بيرين : ماشي يا بابتي
مني : يلااا يا محمد هات بيرين وتعالي الغدا جاهز
بيرين : يلا حبيبي
محمد :يلا
(وعلي الجانب الاخر في لندن )
يجلس في حديقه كبييره ومعه قلم رصاص و كراسه رسم ويستمع الي موسيقي هادئه ويتخيل ملامح حبيبته التي مر علي فراقاها اكثر من 3 سنوات
مشتاق اليها ويقول في نفسه
يا تري يا بيرو بقييتي عامله ازاااي ولا شكلك بقي ايه ف الحجاب طب ياتري لسه فاكراني ولا بتحبيني .. يلا يا جو بقي اهي كلها اسبوع ولا 10 ايام وتجيلك
كان يوسف مشتاق اليها بطريقه غير طبيبعه وعلي رغم من جماال بنات لندن ورقتهم ولكن بنظره بيرين اجمل بنت في حياته وجلس يتذكر ذكرياته معها و كيف كانت تحب المغامره وتذكر موقف عندما كانو صغار و قطتها الصغيره ضاعت ف كان في خيالها ان هناك من سرقها وظلت تبحث في جميع ارجاء الحديقه و الحدائق المجاوره و كانت تخطط عندما تعثر علي من سرقها ماذا تفعل به وكيف تعاقبه وهو معها يبحث ولكنه يأس من ايجادها و اخيرا وجدوها نائمه فوق شجره كبييره في حديقه منزل جيرانهم
ابتسم ابتسامه عريضه ورجع الي رسمه
(في مصر)
محمد : الو
اسلام : حوده حبيبي
محمد بفرحه : اسلاام ياااه اخيرا افتكرتنا وحشتني اووووي يا راجل بقالك شهريين محدش يسمع صوتك كده برضو
اسلام : يا عم معلش بقي والله الدنيا واخداني جامد والشغل فوق دماغي هاااه بقي بيرو حبيبتي هتنور بيت عمها امتي
محمد : قصص حب قصيرة يا عم مستعجل علي ايه بس كده خلاص الباسبورت جاهز والتأشيره والفيزا وكل حاجه تمااام وراحت النهارده تحجز تذكره الطيراان
اتت بيرين علي تلك الكلمه وقالت : بابتي بتكلم عمو اسلام صح
محمد : اهي جت اهي .. اه يا حبيبتي بكلمو خدي كلميه.
بيرين : وحشتني اووووووي يا عميي ازيك وازي لوجي (بنته واخت يوسف وصاحبه بيرين اووي ) وحشتني اوووي والله
اسلام : وانتي وحشتينا كلنااا يا بيرو والله مستنيك ايه حجزتي علي طياره اييه بقي
بيرين : يوم الجمعه الجايه ان شااء الله هكون ف لندن الساعه 7 الصبح
اسلام :بالسلااامه يا حبيبتي يا رب ياااه ده لسه فاضل 5 ايام يلا هيعدو بسرعه ان شاء الله
بيرين : ان شاء الل يا عمي سلملي علي لولو بقي وعلي لوجي ويوسف
اسلام : يوصل يا حبيتي
بيرين : يلا خد بباابا معاك بقي
مرت الايام سريعا و كانت بيرين تشتري ملابس جديده ةكانت كرمن معها بالطبع اشترت اشياااء كثيره وكانت في قمه ساعدتها و ليله السفر فزعت من النوم صاارخه صرخه قوييه :لاااااااااااااا
يتبع ..

قصص حب قصيرة الفصل التاني

محمد : لو هتسافري عشان كده مفيش سفر
بيرين بدهشه : اييه !! لييه يا بابا قصص حب قصيرة انا مش ده السبب الرئيسي انا عايزه اكمل دراستي بره
محمد : والله ؟؟ انا موافق بس بشرط
بيرين : اي حاجه تقولها موافقه عليها
محمد : تشيلي من دماغك المواضيع دي
بيرين : بس يا بابا ..
قاطعها محمد قائلا : ده اخر كلام عندي
بيرين بزعل : ماشي يا بابا ال تشوفه
محمد بحنان : يا حبيبتي انا بس خايف عليكي والله مش اكتر عاارف ان كلها خرافات وكلها حاجات مش بتتصدق بس بردو خايف عليكي ده انتي بنتي الوحيده وال مقدرش ابعد عنها
بيرين : طب افرض ططلبه مني بحث مثلا عن كنيسه قديمه او حاجات كده
محمد : انا معنديش مانع علي فكره كل الموضوع متكونش علي الحاجات اللتانيه وانتي فاهماني (ما وراء الطبيعه يعني )
بيرين : ماشي يا بابتي
مني : يلااا يا محمد هات بيرين وتعالي الغدا جاهز
بيرين : يلا حبيبي
محمد :يلا
(وعلي الجانب الاخر في لندن )
قصص حب قصيرة يجلس في حديقه كبييره ومعه قلم رصاص و كراسه رسم ويستمع الي موسيقي هادئه ويتخيل ملامح حبيبته التي مر علي فراقاها اكثر من 3 سنوات
مشتاق اليها ويقول في نفسه
يا تري يا بيرو بقييتي عامله ازاااي ولا شكلك بقي ايه ف الحجاب طب ياتري لسه فاكراني ولا بتحبيني .. يلا يا جو بقي اهي كلها اسبوع ولا 10 ايام وتجيلك
كان يوسف مشتاق اليها بطريقه غير طبيبعه وعلي رغم من جماال بنات لندن ورقتهم ولكن بنظره بيرين اجمل بنت في حياته وجلس يتذكر ذكرياته معها و كيف كانت تحب المغامره وتذكر موقف عندما كانو صغار و قطتها الصغيره ضاعت ف كان في خيالها ان هناك من سرقها وظلت تبحث في جميع ارجاء الحديقه و الحدائق المجاوره و كانت تخطط عندما تعثر علي من سرقها ماذا تفعل به وكيف تعاقبه وهو معها يبحث ولكنه يأس من ايجادها و اخيرا وجدوها نائمه فوق شجره كبييره في حديقه منزل جيرانهم
ابتسم ابتسامه عريضه ورجع الي رسمه
(في مصر)
محمد : الو
اسلام : حوده حبيبي
محمد بفرحه : قصص حب قصيرة اسلاام ياااه اخيرا افتكرتنا وحشتني اووووي يا راجل بقالك شهريين محدش يسمع صوتك كده برضو
اسلام : يا عم معلش بقي والله الدنيا واخداني جامد والشغل فوق دماغي هاااه بقي بيرو حبيبتي هتنور بيت عمها امتي
محمد : يا عم مستعجل علي ايه بس كده خلاص الباسبورت جاهز والتأشيره والفيزا وكل حاجه تمااام وراحت النهارده تحجز تذكره الطيراان
اتت بيرين علي تلك الكلمه وقالت : بابتي بتكلم عمو اسلام صح
محمد : اهي جت اهي .. اه يا حبيبتي بكلمو خدي كلميه.
بيرين : وحشتني اووووووي يا عميي ازيك وازي لوجي (بنته واخت يوسف وصاحبه بيرين اووي ) وحشتني اوووي والله
اسلام : وانتي وحشتينا كلنااا يا بيرو والله مستنيك ايه حجزتي علي طياره اييه بقي
بيرين : يوم الجمعه الجايه ان شااء الله هكون ف لندن الساعه 7 الصبح
اسلام :بالسلااامه يا حبيبتي يا رب ياااه ده لسه فاضل 5 ايام يلا هيعدو بسرعه ان شاء الله
بيرين : ان شاء الل يا عمي سلملي علي لولو بقي وعلي لوجي ويوسف
اسلام : يوصل يا حبيتي
بيرين : يلا خد بباابا معاك بقي
مرت الايام سريعا و كانت بيرين تشتري ملابس جديده ةكانت كرمن معها بالطبع اشترت اشياااء كثيره وكانت في قمه ساعدتها و ليله السفر فزعت من النوم صاارخه صرخه قوييه :لاااااااااااااا
يتبع ..

قصص حب قصيرة الفصل الثالث

وقصص حب قصيرة في ليله السفر صرخت بيرين صرخه قويه قائله :لاااااااااااا
اتي جميع من في المنزل علي صوت صراخها
ادم : بسم الله الرحمن الرحيم فيكي ايه يا بيرين
بيرين بصوت مرتعش :م م مفيش حاجه انا بس حلمت بكابوس
محمد : كابوس ايه احكي يا بيرو سكتت بيرين متذكره الحلم ولكن لا تستطيع تحديد مت دار به
مني بخضه :لاا لااا متحكيش يا بيرين احسن يتحقق بلاااش بلاااش استني يا حبيبتي
خرجت مني من الغرفه
ورجعت بيدها كاست وبعض شرائط القران
ادم : قصص حب قصيرة طب روحو انتو نامو وانا هفضل جمبها
خلد محمد ومني الي النوم اما ادم ظل يقرا لها القران حتي نامت وفتح لها شرائط ااقران وذهب هو الاخر الي النوم
حتي اتت الساعه الحاديه عشر مساءا استيقظت بيرين بسرعه ف موعد طائرتها الواحده صباحا !! استيقظت وارتدت
جاكت جلد كحلي طويل بعض الشئ علي بنطلون جينز علي بوت كحلي قصير وطرحه باللون ال كحلي يدخل ببها اللون الازؤق فكانت تزيدها جمالا علي جمالها
و كان ادم منتظرها وودعت ابيها وامها وادم اوصلها المطار وودعها هو الاخر
وذهبت في رحلتها ووضعت السماعات في اذنيها و كانت تتذكر لوجي و يوسف ..
وصلت مطار لندن ظلت تبحث عن عمها او يوسف وفجأه ..
يتبع

قصص حب قصيرة الفصل الرابع


كانت منتظره عمها اويوسف و فجاه
وجدت شاب طويل بعض الشئ ابيض بياض الثلج وعينيه زرقاء عجيبه وبيديه لافته مكتوب عليها Beren ف عرفت انه يوسف ذهبت اليه وقالت : يوسف
قصص حب قصيرة تصنم يوسف في مكانه بما راي من جمال بيرين عيناها الساحره ق ظل ينظر اليها فتره ف خجلت هس واحمرت وجنتيها وقالت : are you yousf (انت يوسف )
يوسف بهيمان : ايوه انا يوسف يا بيرين انا اسف والله بس انتي حاجه تانيه ف الحجاب ايه القمر ده
خجلت بيرين مره اخري وقالت : عامل ايه وحشني والله
يوسف بلهفه : انتي ال وحشتيني اوووي
هنا كانت وجنتي بيرين انفجرا من الاحمرار
قالت : احم مش يلاا بقي
يوسف : يلااا
ركبا عربيته الكبيره وكان لا يزيح نظره عن بيرين
بيرين : قصص حب قصيرة قولي بقي يا باشا ايه اخبار الجامعه وال عيشه هنا وجوجو وحشتني اوووي
يوسف؛ وانتي كمان وحشتين.. وحشتيها اووي من امبارح مش بتكلم غير عليكي طايره من الفرحه
وصلا ال منزل عمها الذي كان يتالف من دورين وامامه جنينه كبيره وواسعه يحيطها سور رفيع
وكانت مليئه بالزهور ما ان رات بيرين هذااا ف قالت : واااااااااو gasp emoticon بيتكو حلو اوي يا يوسف
يوسف : انتي ال عنيكي حلوه
خجلت بيرين ثم دخلت الي الميتبع

ليليان (مرات عمها) : Beroo Baby i miss you so much sweety
( بيرو حبيبتي وحشتيني اوي يا حلوتي )
بيرين : قصص حب قصيرة Lolo miss you more baby
(لولو وحشتيني اكتر يا حبيبتي)
واحتضنا بعضهم البعض
ليليان شعرهاا اصفر ذهبي و عيناها كعين يوسف طبق الاصل زرقاااء بشرتها بيضاااء الثلج
لوجي وهي تجري من علي السلم
لوجي بحماس وهي تجري علي بيرين وتحضنها بشده : بيررووووو وحشتينييييي اوووي يا بيرييين حبيبتي عامله اييييه وكلهم عاملييين ايييه وحشاااني يا بيرو اووي
بيرين بضحك : ي بنتي اديني فرصه اتكلم
انتي ال وحشااااني اوووي والله عامله اييه جوجو وحشتيني اوي امال فين عمي اووووووي
لوجي: ده كان مطبق من امبااارح مستنيكي راحت عليه نومه
اسلام: ليليااان هي بير..
بيريييبن حبيبتيي
واحتضنا بعضهم البعض
وحشتيني يا بيرووو اووى ايه القمر ده قمر ف الحجاب يا حبيبتي
بيرين : قصص حب قصيرة ي عمي انا اجي ايه جمب جوجو و لولو ف الحجااب دوول قمر ماشاااء الله ربنا يخليك لينا يا حبيبي يوسف : انا لاازم الففك لندن يا بيرو انا عارف بتحبي الحاجات دي بيرين : طبعااا يا جوو ما انت عاارف بقيي بنت عمك مجنونه يوسف: انتي هتقوليلي بس بحب جناااانك اوووي بيرين : احم احم طب اييه تيجي بكره انا وانت ولوجي بكره تفرجوني علي الهنا وكدة يوسف بحماااس : طبعااااااا يا بيرو يااااريت اما في ايوم التالي ..يتبع

قصص حب قصيرة الفصل الخامس


وفي اليوم التاالي
بيرين :لوجيي يااالوجي اصحيي بقييي قوومي لوجي بصوت نعسااان : اييه اييه يا بيروو في ايه بيرين : قصص حب قصيرة يلا قوومي وصحي يووسف عشاننن ننزل وتفرججووني علي لندن يلااا الساعه 11 لوجي : خلاااص قااايمه اهوو قااايمه بيرين : طب خشي يوسف
لوجي:طيييب يا بنتيي اهدييي دخلت لوجي الي غرفه يوسف ووجدته يرتدي تيشيرت ابيض وعليه كتباااااات باللون الازرق علي بنطلوون ازرق علي كوتشي ابيض لوجي : اييه يا جو راايح فين الصبح كدة يوسف بحماااس:مش احنا هنخرج بيرو النهاارده يلاا بقي خشي صحيها لوجي بصوت واطي : ايه يا ربي ال ناس دي دي تقولي صحيه ودة يقولي صحيها يوسف :بتقوولي ايه يا جوجو انااا سمعك بتقوولي ايييييه لوجي:اصلها لسه قايلالي صحيه عشان نروح يوسف : بجد !! طب خشي البسي وحنا هنستناكي تحت ف العربيه روحي قوليلها كدة لوجي: طيب قالت لبيرين ما قاله يوسف بيرين:طب استني معاكي هناا لوجي : لا انزليله تحت عشان ميقعدش لوحدو بيرين :ماشي نزلت بيرين و قابلت يوسف يوسف:حرااام عليكي اننتي كل يوم هتبقي كده بيرين بضحك:كدة ازاااي يا جو يوسف:قمر كدة !! بجد مش عارف اييه دة بيرييين بخجل شديييد : ربنا يخليك يا جو
‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
بس ايه يا عم كل دة دة هنا فييه ال احلي مني هنا اكيد يوسف: قصص حب قصيرة ف نظري انا انتي احلي منهم كفااايه انك محجبه يا بيرو وكفاايه اخلاقك وجمالك بيرييين بلغبطه من كتر الخجل :اة طب هي يوسف قصدي لوجي فيين اتاخرت كدة لييه لوجي :بتيجيبو ف سيرتي لييه يلاااا بقي مش عايزين نتاخر ذهبو جميعا وظلو يتمشوون في شواارع لندن وظلت بيرين تلتقط الصور لكل معلم من معالم لندن ف هي تعشق التاريخ ف لفت انتباها غااابه كبيره بيرين:لوجي ايه الغابه دي لوجي بخضه :يوسف ييوسف انت جبتنا هنا لييه يوسف : انا قلت افرج بيرين لوجي: طب ممكن نروح بقي بيرين سرحااانه وكانهااا تذكرت شئ وتتذكر ان هذه الغااابه التي حلمت بهاااا وظلت تتذكر الكابوووس الذي حلمت به ليله السفر ولكن لا تستطع تذكر شئ الا هذه الغابه يوسف:بيرين يلا نمشي يا بيرو بيرين:مالكو فيي اييه يوسف: الغابه دي وحشه يا بيبريين مفيش حد دخلها وخرج منهااا بيرين :بس انا عايزه ادخلها يوسف:لااااااااا طبععاااا يلاااا بينا بيرين بصرامه :انا هدخلها يا يوسف ...يتبع

قصص حب قصيرة الفصل السادس


يوسف : قصص حب قصيرة ممكن نروح بقي بيرين:بس .. قاطعتها لوجي : عشااان خاطري يا بيريين يلااا نروووح بقيييي بيرين : طيب يوسف:متزعليش بس احنا خايفين عليكي والله بيرين : خلاص مش زعلانه يلا والله مش زعلااانه يوسف :يلااا مرت الاجازه سريعا وفي اخر اسبوووع من الاجاازه لوجي:مس هننزل نجيب لبس بقي يا بيرو بيرين:اةةوالله كنت لسه هقولك يا جوجو عايزين ننزل طب ايه ننزل امتي لوجي:تيجي النهارده بيرين:لا مش قادره خااالص النهاارده طووول الليل اعده ع النت والله لوجي: قصص حب قصيرة بتكلميي مين اعترفي بيرين:اتنيلي يا جوجو عماله اعمل search (بحث ) علي الحاجات ال صورتهااا بحب اعرف كل حاااجه انا مصووراها تاريخه ايه كدة بقي مانتي عارف لوجي:انتي هتقوليلي يا بيروو يلا بيناااا طيب ليليااان:بيرو جوجو الادا جاهز (الغدا جاهز ) بيرين ولوجي:ok تناولو الطعام جميعااا ثم نزلو الي حديقه المنزل وشربو الشاااي لوجي:بابا انا وبيرو طالبين منك طلب اسلام:عيوني اتطلبو لوجي:ممكن ننزل بكره نجيب لبس للجامعه اسلام :طبعا ي جوجو انتي بتقولي اييه انزلو بكره وخدي Credit card وهاتو ال يعجبكو بيرين: ربنا يخليك لينا يا احليي عموو ف الدنييا اسلام :ويخليكو ليا يا رب جلسو جميعا مع بعضهم البعض ثم دخل كل منهم الي غرفته وغرق في نوم عميق في اليوم التاللي لوجي : هااا يا بيرو جهزتي بيرين:ايوة يا جوجو خلااص اهوو يلاا بينا لوجي يلاا ذهبا الاثنان الي المحلااات واشترو ملااابس كثيره لل جامعه وتناولو الغداء في ال خارج وايس كريم ثم ذهبو الي المنزل ليليان :show me show me وروني ورووني عرضو عليها الملابس ليليان :woooooow so cute خلدو جميعا الي النوم سريعا ولكن صررحت بيرين صرخه قويه : لاااااااااااااااااااااااااااااااااااا يتبع ..

قصص حب قصيرة الفصل السابع

خلدو جميعا الي النوم سريعا ولكن صرخت بيرين صرخه قويه :قصص حب قصيرة لاااااااااااااااااااااااااااااااا
كالعاده اتي جميع من في المنزل الي غرفه بيرين
يوسف بخوف : احم بيرين انا داخل حطي الطرحه
وضعت الطرحه علي راسها وقالت بابتسامه ممزوجه برعشه خوف :اتتتتفضضلو
لوجي : مااالك يااا بيريين فيكي ايه
ليليان بخوف : waht's happened
(حصل ايه )
يوسف بهدوء مصتنع : ممكن تهدي كده وتقولي مالك
بيرين : متخوفوش يا جماعه بس الحلم ده تاني مره يتكرر ليله السفر حلمت بييه انا حلمت يا يوسف بالغغابه اال انا وانت و لوجي كنا واقفين قدامها ومخلتونيش ادخلها حلمت اني بجررري بجررري وفجاااه وقعت ف حفره واقعدت اصرخ جاامد و بعدين حد مسكني و صحيت من النوم
يوسف: بصراحه بقي انتي كان عندك نيه انك تتدخلي الغابه دي صح
بيرين :بصراحه .. ايوه
يوسف: قصص حب قصيرة طيب ممكن تشيلي الموضوع ده من دماغك بقي
بيرين حد يفهمني فيي ايه
اسلام كان يستمع الي كل ما دار بينهم وقال
:بيرييين مفيش دخول للغابه دي
انتي متعرفيش حاجه
بيرين:طب ممكن تعرفوني
كلهم :تصصببحي علي خير يا بيرين
بيرين: يوسف
يوسف بحنيه:ايوووه يا حبيب...يا بيرو قصدي يا بيرو
بيرين:ممكن بس قران اقري فيه لحد مانام
يوسف :تحبي اقرالك انا لحد ما تنامي
بيرين:لا هقرا انا بقالي كتير مقرتش
يوسف :حاضر ثواني
اتي اليها بالقران الكريم وظلت تقرا فييه حتيي غااصت في نوووم عميييق
يوسف:لوجي لوجي
قصص حب قصيرة لوجي بصوت نعسان:ايييه يا يوسف عايز ايه
ادم :قومي اطمني علي بيرين نامت ولا لا
لوجي:طيب
وبعد دقيقه واحده
لوجي:نامت
يوسف:ربنا يريح قلبك يا لوجيي
لوجي :طب انت مستني ايه ما تقولها
يوسف : نفسي والله بس مستني الوقت المناسي
لوجي:وهيجي امتي الوقت المناسب ده
يوسف: انا حااسس بحاجه هتخليني اقولها من غير ما ارتب
لوجي: متضعيهاش من ايديك يا يوسف
يوسف: متخفيش انا بحبها بجد مش هسبها تضيع من ايدي ربنا يستر عليها من Dr:jasmen
(دكتوه جاسمين ) ج
لوجي بارتبااك: ياارب يا يوسف
قصص حب قصيرة مضت ايااام الباقيه من الاجازه وفي اخر ايام الاجازه
بيرين:لوجي انا نش عارفه ليه حسه اني خايفه
لوجي:معلش يا حبيبتي انا كماان مرعووبه والله اول يوم جامعه بقي وكده خايفه جداا الحمد لله انك معايا
بيرين:هو اه طبعا خايفه من الجامعه وكده بس انا خايفه من حاجه تانيه
لوجي بعدم فهم:خايفه من ايه
بيرين: خايفه من الاحلام دي انا عايزه ادخل الغابه دي خلاااص لازم اعرف في ايه
لوجي:لا يا بيرين وبابا هيزعل وهيزعق جامد مينفعش كده
بيرين:بس انا عايزه ..
قاطعتها لوجي: يلااا ننام ومتفكريش
بيرين:انا اصلا بقيت اخاف انام يلا يا بنتي تصبحي علي خير
وها هي اول ايامها في ااجامعه
يتبع..

قصص حب قصيرة الفصل الثامن


قصص حب قصيرة ها هي اول ايامها في الجامعه ولكنها مشتته الافكااار لا تعرف لماذا تلك الاحلام تطاردها ولكنها كانت متشوووقه لاولايامها في الجامعه ومتوتره علي ان ينتقد احد حجابهااا لان قليلا ما يكون احد يرتديه هناك ولكن ذادتت ثقتهابنفسها عندما قالت انها تفعل ذلك لربها وليس لعباده ارتدت ملابسها وطرحتها وكانت في غااايه الجمااال والاناااقه لوجي : ايييه القمر ده يا بت يا بيروووو لا لا كده هتاكلي مني الجو ههههههههههه بيرين : هههههههههه يا بنتي انا اجي فيكي ايه بس ده انتي ال قمر اوي النهارده علي غير العاده
‏‎tongue‎‏ رمز تعبيري
لوجي:هعديهاالك بس عشان النهارده اول يوم بس متخديش علي كدة بيرين:طب يلا يا حبيبتي بقي عشان منتاخرش لوجي:يوسف زمانه مستنينا تحت ف العربيه بيرين:طب يلا اسبقيني انتي انا حايه وراكي هجيب الشنطه لوجي :تمام نزلت قصص حب قصيرة لوجي اولااا وخلفها مباااشره بيرين يوسف: ايه يا ست لوجي كل دة تأخ.. لم يكمل كلمته حتي راي بيريين تصنم مكانه ولم يستطع الحرااك ف قامت لوجي بضربه ضربه خفيفه علي يده حتي يفيق من التخدير الذي كان به بيرين:ايه هنمشي يلااا ليليان :wait wait (استنو استنو ) قامت ليليان باختضااان بيرين ب شده وقالت : take care of yourself (خلي بالك من نفسك ) بيرين :
بيرين : don't worry اسلام: حبيبه قلبيي خلي بااالك من نفسك خلو بالكووو منها يا ولاد دي لسه جديده هنااااااا لوجي:كله تحت السيطره يا فندم يلا بيرو ركبو السياره ووصلو الي الجامعه كانت بيرين ولوجي عليهما الانظاااار من جمالهما ورقتتهما في الحجااب يوسف : يلا واول ما تخلصو رنو عليااا اكون انا كمان خلصت انشاء الله بيرين:طمننا يا يوسف انا خايفه اووي يوسف :متخفيش يا بيرو خير ان شااء الله سنه حلوة اوي والله هتببسطي كمان هنا اووووي دخلا الي المدرج وما ان دخلا حتي دخلت دكتوره
قصص حب قصيرة طويله بعض الشئ وشعرها باللون الفيروزي وعيناها عسلي وقالت : good morning .. my name is doc jasmen ما ان سمعت لوجي الاسم حتي توترت ولاحظت بيرين ذلك ولكن لم تهتم للامر كثيرا جاسمين : On the first day of university days I ask you of Research of you have ideas? (في اول يوم من ايام الجامعه هطلب منكم ابحاث حد عنده افكااار ) لم يجيب احد ف زاد توتر لوجي جاسمين : هطلب منكم بحث عن قصر موجود خلف غابه كبيره انتو عارفينها كلكو كويس اكيد الغابه ال محدش بيطلع منها عايزاكو تعرفو سر اللغز ده بيرين بصوت مرتفع : انا هدخل الغابه دي وهدخل جوه الققصر نفسه ضحك من في المدرج استهزاءا بها يتبع ..

قصص حب قصيرة الفصل التاسع

ضحك من في المدرج استهزاءا بها
قصص حب قصيرة لم تبالي بيرين كثيرا وهذا ما اثااار خوف لوجي اكثر انتهو من محاضراتهم
ثم
لوجي:اييه اليوم ده يا بيرو بس كان يوم حلو والله
بيرين:.......
لوجي:بيرين يا بيرين
بيرين:هاا ايه يا حبيبتي
لوجي:بقولك اليوم كان حلو انتي مش معايا خاالص صح
بيرين: معلش يا جوجو بقي تعبانه من اليوم اتصلي ل يوسف شوفيه خلص ولا لا عقبال ما اروح. اجيب عصير بس عشان حسه اني دايخه شويه
لوجي :اييه يت بيرو متلقنيش عليكي اعدي انتي هنا وانا هروح اجبلك
بيرين:طب ويوسف
لوجي:هكلمه وانا بجبلك
لوجي :الو
يوسف:ايوه يا جوجو
لوجي : ال كنا خايفين منه حصل
يوسف بصدمه: هي جاسمين دخلتلكو النهارده
لوجي:ايووه يا يوسف تعالي بقي انت خلصت صح
يوسف : ايوه خلصت جااايلكو اهووو
لوجي: خدي يا بيرو العصير
بيرين:ماشي
شربت بيرين العصير واتي يوسف
يوسف: ايه اخبار اليوم معاكو النهارده
لوجي :كان يوم جمييل والله بس متعرفناش علي حد بس كفايه انا علي بيرو اصلا صح يا بيرو
بيرين:......
لوجي:بيرين انتي لسه تعبانه
بيرين:......
يوسف: مالك ي بيرين انتي حد ضايقك هنا ولا ايه
بيرين:هااا لاااا والله مفيش تيجو نخرج انا زهقانه اوي
يوسف :معنديش مانع بس نتصل نقولهم ف البيت الاول عشان ميقلقوش
بيرين :طيب
يوسف: الو
ايوه يا بابا
اسلام:ايوه يا حبيبي
يوسف: قصص حب قصيرة بابا كنا عايزين نخرج احنا ال ٣ عشان النهارده ممكن
اسلام: معنديش مانع بس متااخروش عشان المفاجاه ال عملها ل جوجو وبيرو هااا
يوسف: اةةةة صحيح طيب ماشي مش هنتاخر
وفي السياره
بيرين:جو هو مفيش بحر هنا او بحيره اي حاجه فيها ميه محتاجه اوي اقعد قدام بحر
يوسف: فييه طبعا يا بيرو
لوجي: ايه بقي رومانسيه وبحر ايوه بقي
ضحكت بيرين : رومانسيه ايه بس مانتي عارفاني
لوجي بصوت خافت :مانا عشان عارفاكي مش عايزه اتكلم
بيرين :طب بس بقي
يوسف:خلاص يا جوجو بقي متضيقهاش
(بيرين من قبل ما تيجي لندن كان نفسها تشوف يوسف اوي ومتعرفش لييه كانت بتحس اوقات انها بتحبه بس بتمنع نفسها عشان دراستها وكده بس هي بتحبه ةهي كش عارفه ايه ده ) وصلو الي الشاطئ وجلسو في هدوووء وظلو يتكلمون ويضحكون ورجعو المنزل
اسلام: حمد لله ع سلامه يا ولاد
كلهم:الله يسلمك يا بابا /عمي
اسلام :بيرو جوجو تعالو انا عملكو مفاجاه
الاتنين بصو ل بعض
:مفاجاه ايه
يتبع...

قصص حب قصيرة الفصل العاشر

الاتنين بصو لبعض:مفاجاه ايه ؟؟
اسلام قد احضر علبتين قطيفه صغار
واحده سوداء والاخري حمراء
اعطي السوداء ل بييرين واعطي الحمراء ل لوجي ما ان فتحوها حتي وجدو في كل واحده مفتاح سياره
اسلام:انا عارف ل بيرو انك بتحبي اللون الاسود جبتهالك سودا يارب تعجبك وانتي يا جوجو جبتلهالك حمرا عشان عارف انك بتعشقي الاحمر
جرو علي اسلام واحتضنوووو بشده
بيرين ةلوجي: قصص حب قصيرة ربنااا يخليك لينااااا ياارب وتجبلنا دايما
اسلام:ويخليكو ليا يا حبيايب قلبي السواقه بقي يوسف يعلمكو
الاثنان وهما يتجهان الي البوابه لرؤيه السيارات :ماااشي
فرح كلا منهما بسيارتها فرحه كبييره
لوجي:انا عايزه يوسف يعلمنا دلوقتي
بيرين برومانسيه :لا لا سيبيه يرتاح حرام لف النهارده معانا كتير
يوسف كان يستمع اليهما :لا تعب ولا حاجه يا بيرو تعالو هعلم واحده واحده فيكو
بيرين:علم لوجي الاول
يوسف غمز ل لوجي
لوجي:لااااا انا تعبانه مش.قادره اتعلمي انتي الاول وانا شويه كده وهنزل
بيرين بضحك: يا مجنونه كش كنتي عايزاه يعلمك دلوقتي
لوجي: اه لاا لاا انا شويه وهنزلكو
ظل يوسف يعلم بيرييين السواقه طوال الليل حتي تعلمت مع الكثيير من الضحك والمرح
يوسف وهو مازال يتبع

:هااا خلاااص كده
بيرين وتضحك هي الاخري :خلاااص يا باااشااا ربناا يخليك لينا ياارب
نزلت لوجي
لوجي:هااا خلاص يا بيرو
بيرين مبتسمه:خلااص ي جوجو
لوجي:يلا ي اسطي علمني
بيرين: يااسطي ؟؟اماال لو مكنتيش عايشه هنا ٤ سنين كنتي هتعملي ايه
يوسف :يلااا يا اختي يلاات سيبك منها بيرو مش هتخلصي منها اساسا يلا يا جوجو
لوجي:يلااا
ظل يوسف يعلم لوجي حتي تمكنت
يوسف:خلاص يا ست لوجي
لوجي:خلاااص يا جو
يوسف:هقوم انام انا بقي مش قادر خاالص
لوجي:ماشي يا جو تصبح علي خير
يوسف :وانتي من اهله
ذهبو الي النوم جميعا ولكن بيرين ظلت تفكر ما قصه ذلك القصر وما يخفيه عنها وما هو لغز اختفااء الاشخاااص من الغابه
تساؤلات كثيره قصص حب قصيرة تدور في راسها حتي خلدت الي النوم وغاصت في نوم عمييق وتكرر الحلم لكنها لم تسيقظ ظلت نائمه ف اصبح شئ معتاد
في اليوم التالي ركب ال ٣ سياراتهم حتي وصلو للجامعه و مضي اليوم بسلااام
لوجي: ايه يلا نروح
بيرين: يلا بس قولي ل يوسف ان النهارده احنا ال ٣ بس هنروح المكاان بتاع امبارح ال كان فيه البحر لااازم
لوجي:طب نروح دلوقتي ده مبيخدش نص ساعه من هنا
بيرين:يااريت برضو
اتي اليهم يوسف
:اييه هنروح
لوجي :لا بيرو عايزنا ضروري النهارده ف شط بتاع امبارح
يوسف باستغراب : اشمعنا
لوجي :معرفش
بيريين اتت اليهم
:هاااه هنروح
لوجي ويوسف : اة يلاا
ركبو سيارتهم ووصلو الي الشاطئ
بيرين: انا مش هقوم من هناااا غير اما اعرف انتو مخبيين ايه وايه قصه الغابه والقصر دول
يوسف: لا يا بيرين ب..
قاطعته قائله:مفيش لااا هتقولولي حااالاا ولا ادخل الغابه ؟؟
يوسف يأس :طيب يا بيرين الحكايه هي
..يتبع

قصص حب قصيرة الفصل الحادي عشر

يوسف بيأس :طيب يا بيرين الحكايه هي ان الغابه دي جواها قصر كبييير اووي بس الاشجار مغطيه عليه كان فيه كذا حد من لندن حاول يدخل القصر ده ومش بيطلع
ثم اضاف بتردد : وكان بيحلم نفس الاحلام ال بتحلميها معادا ان فيه حد بيمسكهم دي
ال حكا كده اخواتهم اماهتهم ناس ليها علاقه وعمرهم ما رجعو تاني حتي الشرطه دخلت الغابه دي وبدات تقطع ف الاشجار وتاني يوم ولا كانهم عملو حاجه خاالص مفيش شجره واحده متقطعه ممكن بقي تشيلي فكره ال دخول للقصر دي من دماغك
بيرين:انت كده مش بتمنعني انت كده بتقويني اكتر اني ادخل انا هدخلها يا يوسف وبراحتك بقي عايز تيجي معايا تعالي مش عايز براحتك
يوسف:لا انا ولا انتي هندخل حته يا بيرين
بيرين: انت متقدرش تمنعني علي فكره
يوسف: لا اقدر مش انتي وعدتي باباكي انك مش هتعملي كده هااا صح ولا مش صح
بيرين:صح بس بردو مش هيأس وهو هيبقي فخور بيا لو طلعت اما لو مطلعتش بقي ابقو خلوه يدعولي بالرحمه
لوجي:كفاااايه بقيي كفااايه حرام عليكي يا بيرين احنا خايفين عليكي
نهضت بيرين من علي الشاطئ وقالت:بكره الساعه ١٢ هتلاقوني محضره نفسي والاكل واللبس والشرب وهدخل ال غابه دس وهعمل ال بحث ده ال عايز يجيي اهلا وسهلا مش عايزين براحتكو سلام
ركبت سيارتها وعادت الي المنزل
يوسف:انا هروح معاها
لوجي:انت اتجننت ؟؟مفيش مرواااح يا يوسف خلاااص بقي حرام عليك
يوسف:انتي عارفه بيرين وبعدين ايه ال هيحصل يعني ومحدش بيموت ناقص عمر
لوجي:طالماا محدش بيموت ناقص عمر ف انا هاجي معاكو
يوسف:بلاش انتي يا لوجي عشان خاطري
لوجي:لو رحت هروووح
يوسف :اما نشوف يا لوجي الاول متستعجليش. يلا بس
لوجي:ايه هنروح
يوسف:امال هنبات هنااا يلااا عشان بابا وماما ميقلقوش علينا يلا
عادو الي المنزل

لوجي:بيرين احنا هنيجي معاكي
بيرين: انا فكرت سا لوجي انتو ملكوش ذنب ف حاجه سبوني انا اروح
يوسف :انتي اتجننتي لااا طبعا مش هنسيبك لوحدك
بيرين :طب ننام دلوقتي طيب
يوسف:طيب يا بيرين
بيرين:يوسف
يوسف :ايوه
بيرين بزعل:انا اسفه
يوسف :متتاسفيش ونامي يلااا تصبحي علي خير يا حب ...يا بيرو
بيرو:وانت من اهله يا جو
نامت بيرين ولكن الاحلام تطاردها وتسمع اصوااات "ستندميين" "لن تدخلي" "لن تعيشي "
استيقظت في تمام الساعه العاشره
استيقظت قصص حب قصيرة وصلت فرضها وقرات قران ثم حضرت اكلها وملابسها و كل ما تحتاجه ثم وجدت يوسف ولوجي بانتظارها
بيرين:انتو برضو هتيجو
يوسف:اومااال يلاااا وربنا يستر
اسلام:ايه يا ولاد رايحين فين
بيرين: اصل يا عمي اطلب مني بحث عن معالم لندن ف هما هيفرجوني وكده
اسلام:ماشي يا حبيبتي يلا متتاخروش
بيرين:ان شاء الله مش هنتاخر يا عمي سلاام
اسلام:سلام يا بنتي
وذهبو جميعا حتي وصلو الي مدخل الغابه
يتبع..

قصص حب قصيرة الفصل الثاني عشر

وصلو الي مدخل الغااابه
بيرين :احنا هنخش بالعربيات
يوسف:ماشي اهي اسرع برضو
دخلو بسيارتهم الي الغابه ولكنها كانت مليئه بالاشجار لا يمكنهم الرؤيه
بيرين:يوووووووووووووسف
يوسف :لووووووجييييي
لوجي :يا بيرييييين انتي فين
بيرين :يااا لووجي ياا يوووووسف
نزلت بيرين من السياره وظلت تجري وتبحث ولكن هناك ما اوقفها حيث سمعت صوت همساااات غير مفهومه
بيرين:يوسف ،لوجي؟؟
"هسششهسششهسششش" هذا ما كانت تسمعه بيرين ثم سمعت صوت صرخه قويه
بيرين صارخه؛لوووووجي
وظلت تجري كالمجنونه حتي وجدت فتاه صغيره ولكن ملامحمها كبيره علي سنها
بيرين:بس بسسس
نظرت اليها الفتاه في عينها مباااشره ف تصنمت بيرين مكانها ف رات عيناها واسعه بدرجه غريبه ولونها اخضر غريييب وشعرها اصفر قصييير ولكن مرعب
جمعت بيرين اعصاابها
بيرين:انتي تايهه
ثم رات الفتاااه اختفت ونظرت بيرت ورائها وجدتها تمسك بهاااا وواضعه عيناها في عين بيرين ولكن بيرين شعرت ب دوخه فجاه ف ابعدت عينها عنها ف سمعت صرخه كبيييره من حولها ق ظلت تجري وتجري حتي وقعت في حفره كبيييره ووجدت ولد صغير به نفس ملامح البنت ولكنه لم ينظر اليها ف ارتعبت بيرين وظلت تصرخ:خرزووووجني من هناااااا خرجووووني حتي وجدت شئ يقع عليها
اما في الجانب الاخر

لوجي:يابيرييين يااا يوسف اللحقووني كان يوجد امام لوجس كلب اسود كبييييير للغايه و اسنانه كاسنان الاسد وبها لون احمر
اهذه دمااااء ام ماذااا
ظلت تجري ووتجريسس وتبحث عن ادم ولكن لم يجد نفعا حتي وقعت مغشيا عليها
غلي جانب بيرين وجدت شيئ يسقط عليها
بيرييين صرخت :مييييييييييييين
يوسف:انا يوووسف يا بيرين امسكي بسرعه الحبل ده بسرعه احنا لازم نخرج من هنا
اخرجها يوسف وظلووو يبحثون عن لوجي ولكن دون جدوي
يوسف :لووووووجييييس
بيرين:لووووووووجييلووووووووجيييي
وفجاااة وجدو رجل في الاربعينات به نفس ملامح الطفلين
يوسف :تغالي نسال الراجل ده
بيرين  مسرعه قصص حب قصيرة :للاااا للاااا دول مش بني ادميين يا يوسف يلااا بس
نظر اليهما الرجل وصرخ بوجههما صرخه قووويه ولكن لم يحدث شئ لهما ف كانا يضعان سماعات من السيلكون مضاده لتلك الاالاصوات
ف اختفي من امامهم الرجل
وبيرين تشعر بمن يجذبها من طرحتها
بيرين: الحقني يا يوسف
وجد يوسف الفتاه تسحب بيرين من طرحتها ف قرا القرااان حتي وجد الفتاااه وقعت علي الارض ولم تستطع الحراك يوسف بعصبيه:حرااام عليكي بقيي ضيعتني مني اختي وانا مش مستعد انك تضييعي مني
بيرين ببكاء:انا قلتلك متجيش انت ال اصريت
يوسف: يعني كنتي عايز اني
اسيبك
بيرين:ما كنت تسيبني
يوسف:اسيبك ازاااي وانا بحبك
يتبع..

قصص حب قصيرة الحلقه الثالثه عشر

بيرين بفرحه داخليه ولكن لا تظهر ذلك : بتحبني؟؟
يوسف:ايييوه بحبك بحبك من واحنا صغيرين بحبك من اول مااتولدتي بحبك وانتي انتي حتي بعيده عني قريبه من قلبي ورافض انه يتعلق ب حد غيرك كنت بفرح اما بتيجي تساليني عن اللعب ال مش بتعرفي تلعبيها كنت بحب رخامتك علييا بحب كل حاجه فيكي ي بيرين حرام عليكي بقي انا مكنتش عايز اسيبك لوحدك لو جرالك حاجه ف يجرااالي انا كمان بس ايه ذنب لوجي هاا ايه ذنبها ف اخوها الجبان ال مش عارف يعترفلك بحبه بس كان عايز يحافظ عليكي مش عايزك تبعدي عنه
تستمع بيرين الي كل ذلك والدموع لم تتوقف عن النززووول مره من الفرحه ومره نن للزعل ومره من الخوف حتي وجدو نفسهم وبدون اي مقدمات داخل القصر وجدو الرجل والولد ةالبنت
ولكنهم لم يرو بيرين ويوسف وجد ان الرجل يقول كلام غريب متلعثم ويضع اشيااء في اناااء كبيير امامه ثم رشها علي جنينه القصر و في القصر كان يوسف و بيرين وكانهم يشاهدون فيلم ف كل الاحداث تدور امامهم
وفجاه ربط الولد والبنت في كرسي في المطبخ وهما يصرخان ولكن البنت قالت:ما ذنبنا ان والدتنا توفت ما ذنبنا لماذا لمااذااا هذا كان حادثااا هي التي سقطتت من فوق الشجره ما ذنبنا نحن
الرجل : هشششش الان تلك التعويذه ستمنع من يدخل القصر وانتم ستساعدوني ولكن قبل ذلك اريد ان اخبركم شئ انا من دفع امكما من فوق ال شجره فهي كانت عنيده ....وفجاه اشعل عود كبريت وفتح انبوبه البوتاجاز وفجاه وجدا بيرين و قصص حب قصيرة يوسف نفسمها في الغابه مره اخري امام لوجي والاصوات تعلو من حولهم فحمل يوسف لوجي بين يديه وظل هو و بيرين يقرأون القرأن حتي اصبحها خاارج الغابه
يوسف: هاتي ميه بسرعه
اتت اليه بيرين بزجاجه مياه ثم رشها علي لوجي
لوجي:يوووسف واحتضنته واحتضنت بيرين
لوجي: احنا خرجنا ازاااي
بيرين:بالقرأن يا لوجي
لوجي :مش فاهمه
يوسف: لوجي انسي اليوم ده من حياتك وكانو محصلش
وعادو الي المنزل
اسلام:ايه ده يا يوسف ازاي تبتاتو برع البيت كده
يوسف:بابا احنا مبقلناش ساعتين
اسلام:والله حضرتك من يوم الخميس بره
يوسف:غلي اساس ان النهارده ال ايه
اسلام:النهارده الجمعه من الاسبوع ال بعده يا يوسف
نظرو جميعا الي بعضهم البعض وجلسو وقصو ل اسلام ما حدث
اسلام:انا مش قلت مفيش دخول للغابه دي
بيرين:اهو ال حصل يا عمي بس ازاي عدي كل ده و لسه احنا حاسين ان .... ثم تذكرت ان الاب قام بفعل تعويذه وما فهمته ان من يدخل في الغابه لا يشعر بالوقت
بيرين:انا فهمت
وفهمت بيرين الاسره سر الوقت
يوسف: بابا
اسلام:نعم يا اخويا
يوسف :انا بحب بسيارتهم وعايز اتجوزها. يتبع...

قصص حب قصيرة الحلقه الرابعه عشر والاخيره

يوسف: انا بحب بيرين وعايز اتجوزها
خجلت خجل شديدبيرين ثم قامت من مكانها
يوسف:استني هنا انا بقولك بحبك اووي واهو قدامهم مش عايز اسيبك ولا عايز اضيعك مني تنجوزيني يا بيرين
بيرين :موافقه



يوسف:ايه !!
بيرين: خلاص قلتها مره بقي
اسلام: قصص حب قصيرة خلاص الامتحانات تخلص وننزل مصر نطلبك من الحاج محمد
بيرين :موافقه
يوسف: انا مش مصدق نفسي يا بيرو اخيرا بقي
بيرين:خلاص عشان مغيرش رأي بقي
يوسف:لا لا خلاص اهو
ووضع يديه علي فمه
ضحكت بيرين عليه
وبعد مرور فتره الامتحانات نزلو جميعا الي مصر
اسلام: ازيك يا محمد واحشني اويي والله
محمد :انت ال واحشني اوووووي يا اسلام ازيك يا يوسف وحشتنا يا باشا
يوسف:وانت والله يا عمي وحشتني اووي
جلسو جميعا
اسلام: بص بقي احنا اخوات ماشي احنا طالبين ايد بنتك بيرين
محمد :وانا موافق الراأي راي بيرين دلوقتي ها ايه رايك يا بيرو
بيرين : موافقه
اسلام: طيب حيث كده بقي الفرح الاسبوعز الجاي يكونو جهزو نفسهم
قصص حب قصيرة كرمن بفرحه : ايووووه بقيييي. يا بيرو اخيرا هتبقس عروسه
بيرين : يا كوكو وحشاني اووووي والله انا محتجاكي جدااا اليومين دول
كرمن: صحيح احنا هننزل نجيب فستان الفرح امتي
بيرين: يلاااا بكره ونبي مفيش وقت خلاص ده الخميس الجاي
كرمن: يلااا وانا موافقه
بيرين: اشطا يا كوكو
........

ادم: ايييه يا بيرو بقي كبرتي ي بطه
بيرين: بطل رخامه بقي
ادم:مانا طول عمري رخم جت علي اليومين دول
بيرين: ادم
😡
😡

ادم:خللااص ي ستيي انا ماشي اساسا
😜

بيرين :احسن برضو
وفي اليوم التالي نزلت بيرين مع كرمن وظلو يبحثون عن فستان مناسب
بيرين:انا شكلي هتجوز ب ترنج يا كوكو
كرمن: استني بس فاضل اخر محل
بيرين:ما انتي كل فستان بطلعيلي فيه القطط الفطسانه
كرمن بخبث :طبعا يا بنتي اقولك تعالي نروح
بيرين:يلااا
😔

وعندما وصلت الي المنزل
وجدت يوسف
بيرين:ايه ده انت جيت امتي
يوسف: من شويه كده بقولك ايه لوجي مستنياكي جوه ف اوضتك
قصص حب قصيرة دخلت بيرين  غرفتها حتي وجدت فستااان ابيض منفوووش ولكنه كان راائع وطرحته كانت ارووع كان كل شئ به مثالي وكانت فرحه جدااا بما رات
لوجي: ايه رايك بقي يا بيرو
بيرين: ده تحفه ده احلي من ال كان ف بالي خاالص
دق يوسف علي باب الغرفه
يوسف: ايه رايك ل ي ذوقي حلو
بيرين: ربنا يخليك ليااا يا يوسف انا بحبك اووي
يوسف: بت بت بتحبيني
بيريين......
يوسف:ونبي قوليها تاني
لوجي:ماخلااص يا عم
يوسف:بس يا جوجو بقي
بيرين: اسمع كلام جوجو ويلااا بقي اخرج ببره
....
وفي اليوم الموعود يوم زفاااف
نزلت بيرين من علي السلم بيد والدها
وكانت فس غااايه الجمااال وكانت الابتسامه لا تفارق وججهها وما ان راهاا يوسف حتي دمعت عيناه
يوسف وقد.اخذها من يد والدها: انا بحبك اووي
بيرين: وانا كمان
يوسف: مش هتقوليها بقي تاني
بيرين: بحبك اوي ي جو
يوسف: اخيراااااااا يا بيرو اخيراااااا
ظلو يرقصووون طوال الزفاف وكان يوما لا ينسي
......
قصه خياليه ولكن ما فائده الواقع
قصص حب قصيرة ارائكم تهمني ^^
اما بالنسبه لمصير القصر فاصبح مزار للزوار من جميع انحاء العالم
لان التعويذه بفضل بيرين و يوسف فكت بمجرد ان دخل احدهم القصر وخرجو احياء
..النهايه
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 التعليقات:

إرسال تعليق

تعليقك يحمسنا على استمرار نشر القصص

Item Reviewed: قصص حب قصيرة 2016 stories love short اجمل قصص قصيرة فى التاريخ Rating: 5 Reviewed By: AHMED Channel